Már nem sorolom, hogy hányadik topiktalálkozó, ezúttal a Keletiben.  

A szakmai kirándulás Márta István klubtársunk szervezése volt. A fényképek első adagját Varga István (var-ist) topik- és klubtársunk készítette. A képek kommentjeit is ő írta, néhol hozzátettem ezt-azt. Sok helyen nem teljes a képaláírás, ezért segítséget várok a pontosítások végett.

Időközben befutott Losonczy Miklós, alias gumidani pár fotója is, így azokkal is kiegészítem a képtárat.

A Verseny u. 1. (gumidani)

Csomóponti vezetői tájékoztató.

A Dominó rendszerű vezérlőtábla...

...és a hozzá alkalmazott pult az előtérben.

Kilátás az irányító központból.

Márta István és klubunk dojen-jei.

Csomóponti vezetői szemle a 3-as vágány ütközőbakjánál.

Nem semmi, hogy oldalanként 35 db. csavar fogja.

Vendéglátónk a saját portáján.

A javítóüzem.

Ellenőrzésre várva a MÁV Start IC/EC flottájának nagy része. DWA és CAF z kocsik.

Bpmz, termes 2. osztály.

Forgóváz vizsgálat.

Ahol az akkumulátorokat még ma is töltik.

A kocsijavító részlete.

Var-ist kérdezi, hogy a kuplung Zeuke, vagy Tillg-e. A nagyvasútnál alkalmazott csavarkapcsot nagyon nehéz lenne a mi méretünkben működőképesen lemodellezni.

Akkumulátor szekrény egy WRbumz szoknyája alatt.

Amit az utas jó esetben nem lát: az elektromos kapcsolószekrény belülről. (hehe, a Railjet első útján örökösen kinyílt egy ilyen...)

Műhelyrészlet

Beépítésre váró alkatrészek.

Kerekek vegyesen.

Spur TT???

Jakoa már számol... "0,2-es rézlemezből a tárcsákat kimaratom..."

A CAF gyártmányú kerékagy identitása is rendben van.

Gyönyörűen felújított kerékpárok.

Na most akkor hol is vagyunk pontosan?

Akár egy kisebb állomásnak is elmegy a műhely.

A régi csarnok faszerkezetes teteje Eiffel-rendszerű merevítéssel.

Jó lenne hallani, mit mesél Márta István, mert a fiúk isszák szavait.

Múltat idéző részletek. A honi vasúti építészet nem volt ám otromba szocreál...

Csarnokrészlet.

És amikor már levegőben az Amz kocsi... (gumidani)

...akkor végre alánéztünk.

Elvileg 200-ra tervezett futóműveknek illik meg is állniuk. A 3 tárcsás fék tán biztosíték erre...

Az a bizonyos királycsap. Ezen fordul el a forgóváz.

Most hol is van a forgóváz?:-)

Gurítsd, gurítsd, vigyázz!

A mérleg.

Jankech Józsi aknamunkában...

A hattyúnyak bűvöletében.

Szegmensemelőn a CAF kocsi.

Az MTZ mindenes.

Egy klasszikus műhelyajtó.

Nyílt téren, háborítatlanul...

A műhely előtt.

Egy modellezésre alkalmas donor: az udvar egyik bakdaruja.

Rend a lelke mindennek. Egy dolgozóasztalon meg pláne. Ez a Rostocker Variante is a rendes békeidőket idézi.

Korszakok találkozása: MÁV és Aréna Plaza.

Séta a rámpán.

Ablak

A 002-es Szöcske munkában. A háttérben a román vasút, a CFR Aradon gyártott AVA 200-as EC kocsijai.

A 404-es Bobó kihúz.

A 1374-es Szili pedig rájár.

Tolatásjelző törpe. De azért a CD Gorillája se kutya a CAF-okkal...

Amit Bécs felé is sokat látunk: a Kerepesi úti felüljáró.

Egy "posta" Bhv vezérlője, éppen tolt menetben érkezik az inga.

Előttem az utódom. A csodaszép 22-es Gigant büszkén pózol az egyes vonalon őt leváltó Taurus  mellett.

Gyakori vendég a GySev zöldsárgák előtt.

No akkor mi is ez?

Fura szerzet, mindene van...

A betonrakomány nem véletlen.

Hát bizony az örök mindenes, a Mercedes Unimog-ja. A céljárművet minden speciális, üzemi területen alkalmazzák.

Sógorék ketteskéje vendégségben.

Jakó Atti szemrevételez, hátha lehagyott valamit a modellről...

Szerelőakna Taurus fedezettel.

Tesók. (akár a vitrinemben is lehetne...)

Az izgalom fokozódik. A városi legendák arról szólnak, hogy a második 20-as csomag NOHAB itt rejtőzködik a Keleti alatt a tárolókon. Várjuk ki a végét, addig is a kormányzati Ezüstnyíl állta kalandoraink útját.

Impozáns kihívó, no lássuk csak!

Szezám tárulj!

 

TTérköz nem hagyta ki.

Elnökünk még visszanéz, hogy a rezesbanda jól húzza-e...

A konyha és az olajos sparhelt.

Konyhadesign by Ezüstnyíl.

A motortér burkolva.

"Egy TTérközt mehetek?"

Az Elnök és a vörös telefon.

Ezt látta a Vezér.

Meg ezt...

A fülke.

Puritánság, súlyos székek, nehéz döntések.

Oldalajtó, ahol a szolgálat járt.

A rádiószoba.

Piperepolc 1.

Piperepolc 2.

Házi telefon.

Karbid lámpák a másik végen.

És újabb izgalmas terület: a padló alatti kerékeszterga.

Középen az eszterga mindenható ura és professzora.

A gépezet.

Nocsak! Egy küllős kerékpár.

De várjunk csak! Mi piroslik ott a balszélen? (fotó:gumidani)

Ímhol egy meglepetés! Mégiscsak előkerülnek azok a NOHAB-ok?

No azért az izgalomra semmi ok, a 10-est láthatták kalandoraink, teljes életnagyságban. A Nohab Alapítvány saját tulajdonú mozdonya éppen a soron következő javítást várja. Remények szerint egyszer majd teljes pompájában falhatja a kilométereket.

Na de lessünk be a kulisszák mögé: az eszterga kezelői állása.

A hatalmas méret nagy pontosságot rejt.

Mire a csapat végzett a bejárással, már fényes este lett.

És végül egy találós kérdés: mi ez?